Saturday, April 5, 2008

شهر للاضراب فقط


ايه يا جماعة الشهر الى كولو اضراب دة ؟؟

اضراب المسلمين عشان الافلام الهولندية عن الرسول , و اضراب الشعب من بكرة عشان ارتفاع الاسعار

اية الشهر دة , لو على افلام الرسول انا نفسى اعرف ايه الحكمة او المتعة فى كدة؟؟

نفسى اعرف ايه وجهه المتعة او الاستفادة من دة , يعنى هو المسلمين حيدخولودين تانى لما يشوفوا الرسومات دى اوالافلام دى

او انتوا مثلا شيفين ان ممكن واحد يعارض نفسو للجزى عشان يمشى فى مظهرة

مستحيل طبعا , و يعنى سواقيين التاكسى الغلابة دول الى بيكسابوا بالعافية كل يوم قرشيين , حيعودوا فى بيةتهم عشان الاسعار تنزل .......... بجد اشك

للاسف محدش ممكن يفكر ان الاضراب دة فعلا ممكن يغير كتيير بس ازاى

ماهو بردو حيكون فى خساير كتيير و مش دة الحل

بجد مش عرفة

10 comments:

Anonymous said...

السلام عليكم
خلينا جنب الحيط

kafrawy said...

يا ستى مش لاوم يكن اضراب اعتبريها وقفة احتجاجية ضد الاسعار و الغلاء
وضد اى حاجة

و بعدين ياستى مين اللى قالك ان المسلمين هيعملوا حاجة لما يضربوا ع الافلام المسيئة للرسول _صلى الله علية وسلم _الهدف ان الغرب يعرفوا ان المسلمين اة دلوقتى ف ضعف و شتات و تفرق انما عند اهاة النبى _صلى الله علية وسلم _لابد ان يكون هناك وقفة معاهم و ع فكرة احنا مش مستنين اعتذارات و كلام مالوش لازمة منهم عندنا
يقول الله عزوجل
بسم الله الحمن الرحيم
_انا كفيناك المستهزئين_
صدق الله العظيم
الكلام دة من ربنا عزوجل لرسولة الكريم من يوم البعثة الشريفة لة الى قيام الساعة

تحياتى

kafrawy said...

اة نسيت اقولك
مبروك يا قمر ع التعديلات الجديدة

حلوة ام كلثوم

بس انا بحب فيروز اكتر


سلام

okletstrythis456 said...

لأ متشكيش .. لسه كنت مع سواق تاكسي من شكله حسيت انه اخر واحد ممكن يضرب .. لكن ظنى خاب وطلع أجدع من أتخن تخين فى البلد دى!!!!

The Alien said...

الإضراب بيجيب نتيجة
بس اللي بيحصل دا مسموش إضراب
دا تهييس

تحياتي

Desert cat said...

يا حبيبتى انا اقدر اقولك ان الاراب لو فعلا منظم كنا قولنا اوك هيجيب نتيجة
انما الدعوى للاضراب دى الله اعلم بقى الهدف من وراها ايه

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح said...

عزيزتى

اضراب ايه بس

هو احنا بنعرف نضرب اساسا

احنا بس بنضرب بقينا نتلقى الضربات


شوفى موضوع فليم الرسول ده ليه ابعاد كتيرة بس الحمد الله

اللى بيحاول يهز او يهين دينا او رسولنا باى شئ

مش بيحصل ان المسلمين بيسيبوا الاسلام لا بالعكس ناس بتخش الاسلام لانها بتحاول تعرفه والمسلمين بيبتدوا يحسوا اد ايه وصل حالهم واستهزاء الاخرين بيهم

والاضراب فى مصر محاولة للتغير ولازم لكى ينجح اى شئ كثير من المحاولات

واى شئ علشان ينجع محتاج بعض الخساير

ولازم يكون فى خساير لو حبينا ننجح فى اى شئ ومفيش نجاح ببلاش

تحياتى

سلام

أنا حر said...

الاضراب طريقة للاعتراض بس احنا عندنا في مصر مش بنعرف ننفذه لأن معندناش حد يقدر يخطط صح للموضوع ده
علشان كده مفيش فايدة
تحياتي

Ma7moud So3ody said...

انا بارفع ايدي وباقول انا معاكي

انا مناهض لحركات الاضراب اللي بتحصل ف مصر
لأنه هبل مش اضراب

الى جانب ان في حاجات ماينفعش فيها اضراب
لا دكاتره ولا صيادله..ولا اي حاجه ليها علاقه بصحه الناس

بوست هايل

تحياتي

micheal said...

بالرغم أننا لازلنا بعيدين إلي حد ما عن الاضراب بنفهومه الحقيقي الا أنه وسيله لكي يعرف الجاثمون علي صدورنا أن هذا الشعب بدأ يتأوه
و يمكن يكون أول الغيث قطره
تحياتي