Sunday, July 8, 2007



هل انت مستعد للفرق؟....و لو ابتعدت!.... هل ستشتاق؟؟؟؟

هذا هو السؤال الذي قد يقودنا إلى التعبير الصادق عن المشاعر.....وقد ندخل في نقاش رقيق وهادئ..........هل أنت قادر على الفراق؟؟؟هل من السهل عليك أن تنأى وتبتعد عن إنسان منحته قلبك .....ومنحك روحه وكيانه وذاته؟؟؟هل الفراق قرار أم أنه يأتي ويطرق أبوابنا ويقتحم حياتنا دونما إستئذان؟؟؟هل البيئة المحيطة بنا تجبرنا على الابتعاد عن أحبابنا ؟؟؟ولو حدث الفراق ......ألن نشتاق؟؟؟هل سيأخذنا الحنين إلى من نحب؟؟؟ هل سنذكره ونجعله ذكرى جميلة ؟؟؟ أم سوف ننساه وقد نلقاه في الطريق ونسأله : من أنت؟؟؟****أتمنى أن تكونوا قد فهمتم ما اقصد من موضوعي.....


و كمان فى حاجة كان نفسى اتكلم عنها ,ان من وجهة نظرى ان الصيف دة , صيف للفراق فقط

لان فى الدراسة, عن نفسى ,كنت بشوف كل الى بحبهم

ها,لكن دلوقتى بحاول.......

بتمنى من كل قلبى بجد اشوف الى بحبهم


و انا مش اول مرة اتكلم عن الفراق,بس هو موضوع يستحق اننا نتكلم فيه

واول موضوع

كتبته كان اسمه ليه الفراق

هو اصعب حاجة ممكن تتحس

نفسى مايكونش فى فراق......................................................

5 comments:

خيرالدين said...

أول زياره وأول تعليق كمان
أسلوبك بسيط وده اللى بيعطى له صدق وجمال
والفراق فعلا حاجه صعبه بس اللى يقدر يفارق يبقى مش بيحب من الاول مهما كانت الظروف اللى اتسببت فى الفراق

Masria said...

معلش عندي سؤال رخم .. هو أنت اللي كتبتي الكلام ده فعلا؟
المقدمة يعني أنا متصورة حد كبير شوية يكتبها .. يعني مثلا 15 سنة

R.O.U.R.O.U. said...

no,ana ely katbaha,mesh lazem 7ad kebir
el kalam dah men alby begad,we ay 7aga men 2l alb betewesal a7la kalam

ra3'ra3' said...

يمكن دة اول تعليق لى على هذا الموقع الرائع
....
انا هدخل فى الموضوع على طول هو انا معاكى فى رأيك نه الصيف دة نعطيه عنوان صيف الفراق ومع ذلك فانا من راى ان الفراق هو اصعب شعور يمكن ان يمر به انسان الفراق هو ظلام الصباح الفراق هو الوحش الذى اقتحم القلوب الفراق شعور صعب لا يمكن تحمله الفراق هو الشعور الذى لا يتحمله احد و انا عن نفسى من النوع الذى يتمسك بمن يحب ولا يستغنى عنه مهما كان السبب فعلا انا من الناس التى تتمسك بمن امامها
يلا سلام يا رورو

R.O.U.R.O.U. said...

howa dah fe3lan awel ta3li2 we a7la ta3li2,begad shokran gedan 3ala 2l comment el rage3 dah we ana ma3aky fi kol kelma oltiha,we ana kaman men el no3 2ly bey7eb begad,we matmasek bih gedan
salam dear